Saturday, September 4, 2010

Selamat berhari raya..


Mungkin tatkala ini ada yang sedang merancang untuk pulang ke kampung. Apatah lagi sekolah pun sudah mula bercuti. Sebelum pulang itu pastikan pintu rumah berkunci rapi dan cabut semua plug elektrik itu. Maklumkan juga kepulangan kita kepada jiran dan pihak polis jika perlu. Selain itu, keselamatan semasa memandu juga menjadi keutamaan. Kondisi kereta itu pastikan dalam keadaan yang terbaik. Begitu jua, pemandu pun hendaklah mendapat rehat secukupnya. Pandulah dalam keadaan yang segar dan mematuhi peraturan jalan raya. Biar lambat asalkan selamat kerana kampung tu tak lari pun.

kad raya untuk kekawan

Seterusnya, penjejakmaya ingin mengucapkan Selamat Hari Raya kepada rakan blogger sekalian seperti abd razak, ahmad humairi, maiyah, ustaz eds, akuanakpahang, zulkbo, kak erna, sahromnasrudin, relevan, tirana, werdah, pn kartini, linda, al-lavendari, cklah@xiiinam, cemomoi, sweetie2010.blogspot, cik amy sensei, piewahid, maiza, ana, sz/m.s.s, kak wan, azieazah, alehkayong, ain, ikan emas, abu aiman, ainoraini, asha, eelobor, yunus badawi, norgadis labuan, sonata anak kancil, noremylin, fidde omar, anif, asha, rozali, afida anuar, daya, azrina 03.07, cheqna, lipislady, sayangsayang ibu, amir komeng, kunang-kunang, maslinamansor, qaseh, lionteen, endiem, kaseh nazlieza, alimaz, sally dan banyak lagi yang tak sempat saya sebutkan. Termasuk juga silent reader yang membaca entri pada blog ini. Sudilah ambil kad yang tak seberapa ini.

p/s: selamat hari raya dan berhati-hati sepanjang perjalanan nanti..

101 comments:

sayangsayangibu said...

berhati hati di jalan raya

selamat menyambut hari lebaran

ana said...

Selamat Hari Raya...nasib baik saya balik kg raya ke 4...sure tak sesak hehehehe

cemomoi said...

slamat nyambut aidil fitri maap zahir batin, kumpul duit raya bebanyak sikit

maslinamansor said...

selamat hari raya...
mas balik minggu depan... dah tak sabar nie... :)

zulkbo said...

Salam Jumaat..
moga sihat dan
ceria orang di
sini..terima
kasih tip aok ni

Rozali said...

Salam 24 Ramadhan PM

selamat hari raya
semoga PM sekeluarga dlm pemeliharaan Allah senantiasa

Wassalam

gadisBunga said...

yey nama kite ada. hati2 di jalan raya. selamat hari raya. :)

akuanakpahang said...

"SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR DAN BATIN'

Drp - akuanakpahang.blogspot.com

ahmad humairi said...

salam selamat hari raya,

maaf zahir dan batin,
berhati-hati di mana sahaja.

penjejak maya said...

ahmad humairi,

terima kasih dan selamat hari raya untukmu jua..

penjejak maya said...

akuanakpahang,

terima kasih dan selamat hari raya untukmu jua..

penjejak maya said...

gadisbunga,

mana satu ni jap fidde omar jap gadis bunga hehe..

terima kasih & selamat hari raya jua..

penjejak maya said...

w/salam rozali,

terima kasih moga saudara sekeluarga dirahmati Allah SWT jua..

penjejak maya said...

w/salam zulkbo,

alhamdulillah moga kita semua dalam peliharaan Allah SWT..

penjejak maya said...

maslinamansor,

terima kasih dan moga perjalanan anda dilindungi Allah SWT..

selamat hari raya jua..

penjejak maya said...

cemomoi,

terima kasih dan selamat hari raya jua..

tak boleh nak kumpul keluar tu ada la hehe..

penjejak maya said...

ana,

terima kasih dan selamat hari raya jua..

beraya kat rumah dulu ye..

penjejak maya said...

sayangsayangibu,

insya-Allah dan selamat hari raya untukmu jua..

kak Erna said...

PM..terima kasih..mengingatkan kengkawan..
selamat hari raya..juga buat PM..maaf zahir dan batin..

Norgadis Labuan said...

Selamat Hari Raya Aidilfitri
Maaf zahir dan batin.
Terima kasih kad rayanya...

ckLah@xiiinam said...

Selamat hari raya...terima kasih atas kad yang cantik..

azieazah said...

Terimakasih atas ingatan.

Sama-samalah kita bermaaf-maafan. Semoga Hari Lebaran lebih meriah dan membahagiakan.

Ros Illiyyuun said...

Salam...

Kullu 'Aam wa antum bikhair...maaf zahir batin...

Pn Kartini said...

salam:)
Tksh atas ingatan..:)
selamat hari raya...maaf zahir&batin..
tksh utk kad yang cantik:)nanti2 org sini balas yaa..:)

Afida Anuar said...

Salam penjejak maya... saya lambat lagi nak balik kg. Hari rabu depan kut, lepas kerja. Aduhaii jelesnya tadi tengok ada orang dah sibuk usung beg tuk balik kg.. housemate pun nak balik kg besok.... aaaaaaa...

apa pun, terima kasih atas kad raya..cantik. Tatau dapat balas ke idak. Apa pun, selamat hari raya.. hati2 juga memandu..ingatlah orang yang tersayang..eceh..

MasZuber said...

Salam Eid Fitri Al Mubarak.

Semoga selamat pergi dan balik berhari raya.

alehkayong said...

Salam aidilfitri aid mubarak.maaf zahir batin .

Tirana said...

Terimakasih untuk kad raya yang cantik.

penjejak maya said...

tirana,

hehe cantik ke..

penjejak maya said...

alehkayong,

terima kasih dan salam aidilfitri kembali..

penjejak maya said...

maszuber,

terima kasih atas doa itu dan semoga anda pun selamat dalam perjalanan pergi balik jua..

penjejak maya said...

w/salam afida anuar,

tak mengapa la nama pun anak dagang di perantauan ..

masa kecik dulu selalu tulis pecah kaca pecah gelas, sudah baca harap balas..

anda juga hati-hati semasa memandu ingat la juga org tersayang kat kg tu..

kak wan said...

Terima kasih mr.PM ,
kita saling mengingati ..t/kasih kerana kad yang cantik.
Anyway PM balik kampong kat mana yerk.

penjejak maya said...

w/salam pn kartini,

tak balas pun takpe tapi kalau dapat balas lagi baik hehe..

penjejak maya said...

kak wan,

tak pasti balik kg ke tak lg sebab orang tua ada kat sini yang ada kat kg cuma sedara mara je..

penjejak maya said...

w/salam ros llliyyuun,

terima kasih dan selamat hari raya buatmu jua..

penjejak maya said...

azieazah,

hari raya hari yang mulia dan kejayaan kita mengharungi cabaran ramadhan jua..

penjejak maya said...

cklah@xiiinam,

terima kasih kembali..

penjejak maya said...

norgadis labuan,

terima kasih kembali dan selamat hari raya untukmu jua..

penjejak maya said...

kak erna,

walaupun kita tak pernah bersua muka tika ini tapi mana tau satu hari nanti dapat bersua jua dan meningkatkan lagi ukhuwwah sesama kita..

ikan emas said...

Kiter dah ambik kad yg diberi..

t.kasih juga..

Selamat Hari Raya Aidil Fitri
Maaf zahir batin


berhati-hati dijalan raya

sonata anak kancil said...

selamat hari raya - maaf zahir dan batin dari saya sekeluarga....nak beraya kat kampung pun kena tunggu anak2 semua balik

sonata anak kancil said...

terima kasih ...sekeping kad maya ...saya dah ambik

Werdah said...

Salam.

Terima kasih atas ingatan.. Selamat Menyambut 'idul Fitri, kemenangan selepas berpuasa sebulan. Maaf Zahir dan batin.

gadisBunga said...

i dah officially tukar nama ye. bukan fiddeOmar lagi. sekian dimaklumkan..hihi.

penjejak maya said...

gadisbunga,

ok la dah terang tak payah bersuluh lagi sebab gambar tu dah menceritakan segalanya hehe..

penjejak maya said...

w/salam werdah,

terima kasih dan selamat hari raya untukmu jua..

penjejak maya said...

sonata anak kancil,

terima kasih kerana sudi mengambilnya..

penjejak maya said...

sonata anak kancil,

selamat berhari raya di samping keluarga tersayang jua..

penjejak maya said...

ikan emas,

terima kasih kerana sudi mengambil kad itu..

selamat hari raya untukmu jua..

dan hati-hati juga semasa memandu..

Abd Razak said...

Salam..

Moga sdra sihat sejahtera hendaknya..

Selamat hari raya edil fitri maaf zahir batin..

relevan said...

Terima kaSih PM..kome amik kad raya aok ni..selamat hari raya maaf zahir batin..

sahromnasrudin said...

trime kasih..selamat hari raya utk awak juga....

Nor_Emylin said...

eh nama Lin pun termasuk dlm ucapan..terharu terus...hahaha..thank yer..owh, selamat hari Raya Kembali..semoga kita semua selamat pergi & balik dengan selamat..InsyAllah..amin

eelobor said...

peringatan berguna utk semua sebelum balik meninggalkan rumah masing2. selamat hari raya

~aSHa~ said...

selamat hari raya..semoga kita semua selamat di musim perayaan ni...mesti jalan jem tak lagi ni...sediakan roti semasa dlm kete...

lastnye....

berbangga n terharu nye ada nama sy...eheheh tima kaceh...eh nama aku ke tu ek? aniwei

SelamatHari Raya

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

PM

selamat hari raya....

nanti sis tepek kat blog yer..

ashra said...

Selamat menyambut aidilfitri..
berhati2 di jalanraya,moga selamat pergi dan pulang dari kampung..

en_me said...

selamat menyambut aidilfitri penjejak maya ittewww..

penjejak maya said...

en_me,

terima kasih dan selamat hari raya untukmu jua..

penjejak maya said...

ashra,

terima kasih dan selamat hari raya untukmu jua serta berhati-hati di jalanraya..

penjejak maya said...

siti ruhayu ab rahman,

terima kasih dan selamat hari raya moga bisnes bertambah maju..

penjejak maya said...

asha,

selain roti bawak la biskut empat segi sedap juga sapu dengan jem tu hehe..

terharu sampai nak menitis air mata ke hehe..

selamat hari raya jua..

penjejak maya said...

eelobor,

terima kasih dan untuk anda juga selamat hari raya moga selamat sampai ke destinasi..

penjejak maya said...

nor_emylin,

rasa terharu sampai tergelak ye hehe..

terima kasih dan selamat hari raya untukmu jua moga bergembira di hari lebaran..

penjejak maya said...

sahromnasrudin,

terima kasih kembali dan selamat hari raya untuk anda sekeluarga dan moga diberkati Allah SWT..

penjejak maya said...

relevan,

terima kasih dan selamat hari raya moga bergumbira di aidilfitri dan berkumpul dengan famili dan sanak saudara tersayang..

penjejak maya said...

w/salam abd razak,

terima kasih dan selamat hari raya untukmu moga aidilfitri ini memberikan keceriaan buat kita..

luahfikiran said...

Salam,
Turut Mengucapkan Selamat Hari Raya. Terima kasih atas segala pesanan.

maiyah said...

slmt mnymbut lebaran.. kita ambik kad dah

LiNda said...

zassss ...

dah bungkus bawak balik.
tkasih ...

penjejak maya said...

linda,

jangan lupa gantung hehe..

penjejak maya said...

maiyah,

kad tu balasan utk kad maiyah aritu hehe..

penjejak maya said...

w/salam luahfikiran,

terima kasih dan selamat hari raya buatmu jua moga selamat sampai ke destinasi..

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

selamat berhari raya ..sakan

Lana~Bulu said...

selamat hari lembaran

ibu WaWa said...

terima kad hari raya ni, semoga raya kita tahunni lebih ceria...

Daya said...

Selamat Hari Raya Maaf Zahir n Batin..

Semoga selamat di sepanjang perjalanan pulang ke Kampung

penjejak maya said...

daya,

terima kasih dan selamat hari raya jua moga berbahagia di hari lebaran..

penjejak maya said...

ibu wawa,

terima kasih kembali dan selamat hari raya untuk anda sekeluarga moga meriah raya ini tahun..

penjejak maya said...

lana bulu,

terima kasih dan selamat hari raya jua moga raya tahun ini lebih ceria buat kita..

penjejak maya said...

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o,

terima kasih dan selamat hari raya jua moga hati-hati semasa memandu jangan brutal pula hehe..

AngahSayang2314 said...

berhati2 di jalan raya...

selamat hari raya

ustaz eds said...

salam PM
SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR DAN BATIN...
Raya kat mane tahun ni?Moga selamat dalam perjalanan...

azmiroy said...

tinggal beberapa hari saja lagi nak raya seboleh2nya gunakan hari2 terakhir di bulan ramadhan dengan ibadah
SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR BATIN

zulkbo said...

Tahun lepas beraya di kedah
tahun ini beraya di jengka
puasa sudah zakat pun sudah
beraya kita hindari prasangka

Lupakan sengketa bermaafan
dari hujung rambut ke hujung jari
halalkan kata-kata mana yang termakan
sesama muslim jauhi cakar-mencakari

Live. Love. Laugh. said...

wah, banyaknya perkataan raya.

Live. Love. Laugh. said...

wah, banyaknya perkataan raya.

Live. Love. Laugh. said...

byk perkataan raya...sana sini. smpai jalan raya pun masuk skali.

selamat memandu dan hari raya.

penjejak maya said...

live, love, laugh,

berhati-hati di jalan raya sambil memandu dengar la lagu raya dan kalau pergi beraya makan la kuih raya sambil berbaju raya di hari raya..

penjejak maya said...

live, love, laugh,

selamat hari raya untuk anda sekeluarga moga berbahagia di hari lebaran..

penjejak maya said...

zulkbo,

dari kedah ke jengka,
turn kedah tahun depan;
hari raya hari mulia,
bersama kita saling bermaafan.

penjejak maya said...

azmiroy,

terima kasih dan selamat hari raya untukmu jua..

penjejak maya said...

w/salam ustaz eds,

terima kasih dan insya-Allah saya akan beraya bersama-sama dengan orang tua dan sanak saudara yang lain..

selamat hari raya buat anda sekeluarga moga berbahagia di hari lebaran..

penjejak maya said...

angahsayang2314,

terima kasih dan anda jua berhati-hati la di jalan raya nanti..

Cik Amy Sensei said...

salam..

emm..datang nak amik kad raye ni..isshh sorry lambat dtg..jalan jem la tadi..adoii..

terima kasih wat kad raye yang ala-ala machooo tu yekk..hehe..
nanti watla lagi kad2 lain di mase yang akan datang..waahh!

last..SELAMAT BERHARI RAYA BERSAMA SI DIA YANG TERCHENTA...hehe

Aanas said...

Salam PM,
to you too, selamat menyambut lebaran, dan semoga ceria selalu..

piewahid said...

t kasih atas ingatan tulus ikhlas.

**************************************

1. Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin.

2. Semoga segala doa, ibadah dan taubat kita dimakbulkan-Nya dan semoga berbahagia dunia akhirat.

3. Terima kasih sudi menjalin silaturrahim yang sungguh bermakna & berkongsi pengalaman yang sangat berharga.

4. Terima kasih juga kerana sentiasa memberi sokongan.

5. Berhati-hati di jalanraya.

penjejak maya said...

w/salam cik amy sensei,

jalan jem ye ade bawak roti ke boleh sapu dengan jem tu hehe..

terima kasih semoga berbahagia dengan insan tersayang di hari lebaran ini..

penjejak maya said...

w/salam aanas,

terima kasih dan selamat hari raya semoga anda berbahagia di hari lebaran ini..

penjejak maya said...

piewahid,

terima kasih dan selamat hari raya untukmu jua semoga selamat perjalanan sampai ke destinasi dan berbahagia di samping keluarga dan sanak saudara..