Wednesday, September 1, 2010

Menjijikkan..

gambar 18 sx

Apabila melhatkan klip video Namewee ini menggambarkan betapa sempit fikiran dia ni terhadap soal perpaduan kaum. Tak tahu langsung adab untuk menghormati budaya dan kepercayaan orang lain. Namawee ini bukan sahaja menghina individu yang terlibat tetapi juga menghina Kementerian Pelajaran Malaysia. Yang paling menyakitkan hati dia mempersendakan soal puasa. Ishh buat panas hati saje. Konon katanya untuk menyampaikan mesej antirasis. Tapi boleh ke gunakan cara memaki dan mencarut tu. Sudahlah tahun 2007 lalu, dia ni juga yang mempersendakan lagu Negaraku. Rupa-rupanya masih tak sedar diri. Agaknya itu yang dia belajar sepanjang masa di Taiwan tu. Penjejak maya berharap agar pihak berkuasa dapat mengambil tindakan keras terhadap Namawee ini. Bagi dia serik dan sebagai pengajaran juga buat yang lain. Janganlah sesiapa cuba mengganggu gugat keharmonian yang sedia ada ni.

ulasan: apa kata kalian terhadap tindakan tak senonoh Namawee ini?

104 comments:

last bloodz said...

bukan saja jijik... dya nie bodoh, otak dah bengong.. antinamewee...

last bloodz said...

bukan saja jijik... dya nie bodoh, otak dah bengong.. antinamewee...

last bloodz said...

bukan saja jijik... dya nie bodoh, otak dah bengong.. antinamewee...

sayangsayangibu said...

tak tahu nak kata apa
kalaulah sya berkuasa
haramkan saja dia pijak bumi malaysia nih.

alehkayong said...

Salam ,

Perbuat yang tidak bertanggungjawab sengaja nak memecah belahkan perpaduan rakyat malaysia yang berbilang bangsa , agama dan latar belakang yang berbeza.yang pastinya si keparat ini tidak mewakili bangsanya.orang sebegini tak punnya bangsa.diharap pihak kerajaan ambil tindakan yang keras kali ini.

Mohamad said...

Salam,
Biar apa bangsa sekalipun jika nak menegur biarlah secara sopan...

lionteen said...

halau je die..
jijik btui..

azieazah said...

HANTAR DIA PEGI PALESTIN...!

penjejak maya said...

azieazah,

bumi palestin pun tak mau terime dia hehe..

penjejak maya said...

lionteen,

tu la ada cadangan lucutkan kewarganegaraan dia tu..

penjejak maya said...

w/salam mohamad,

benar kesopanan tu ialah lambang budi bahasa kita orang timur..

penjejak maya said...

w/salam alehkayong,

benar saya pun tak prejudis terhadap bangsanya cuma ini kes terpencil tapi amat perlu ditangani segera..

penjejak maya said...

sayangsayangibu,

kalau ada kuasa rasa macam nak lucutkan je kewarganegaraan dia tu sebab dah 2 kali dia buat hal..

penjejak maya said...

last bloodz,

dia letak otak kat kepala lutut tu..

kak wan said...

Mr.PM
namawee ni memang patut diambil tindakan w/pun kes terpencil. sebab dia ni memang anjing kalau tak diajar akan mengigit tuannya.
memang patut dilucutkan kewarganegaraan serta keluarganya sekali.

ckLah@xiiinam said...

Kepada murid-murid di kelas, sering saya pesankan...
"Cikgu tidak mahu lahir seorang lagi Namwee dalam kalangan kamu!"

...setiap kali saya selesai mengajar mereka tentang kontrak sosial, Perkara 152, Perkara 153 dan yang berkenaan.

LIPISLADY said...

Assalamualaikum,

Kita halau dia dari negara kita ini, haramkan dia menjejakkan kakinya keMalaysia yang berdaulat ini.. memang jenis tak reti kenang budi..

penjejak maya said...

w/salam lipislady,

Perkara 25 dalam perlembagaan membolehkan seseorang itu dilucutkan jika terbukti tak setia pada negara kalau dapat sabitkan dia dengan perkara 25 tu alangkah baiknya..

penjejak maya said...

cklah@xiiinam,

untuk makluman dalam klip video dia tu ada paparan buku sejarah tingkatan 4 dan 5 seolah-olah mempertikaikan fakta dalam buku itu..

benar perkara 152, 153 tu penting terutamanya kontrak sosial antara pemimpin semua kaum menjelang kemerdekaan Tanah Melayu dulu..

penjejak maya said...

kak wan,

kalau boleh anjing peliharaannya pun kita lucutkan juga sebab sama-sama subahat hehe..

zulkbo said...

السلام عليكم
bertandang lagi..
moga sihat selalu orang
di sini..carilah keberkatan
10 malam terakhir..Insyaallah
Baraka Allahu Lakuma..
meluat pulak tengok video tu..he he

sz | m.s.s said...

orang2 jenis gini la yang suka sgt tengok orang lain berpecah-belah...gembira sangat padahal takde mendatangkan faedah kat dia pun...suka dok negara tak aman gaknya..eh dia dok luar msia kan..

Abd Razak said...

Salam...

Semoga Allah limpahkan kesabaran buat kita semua...

Ain said...

memang manusia yang tak tahu bersyukur....

campak jer ke laut kasi ikan jaus makan....

penjejak maya said...

ain,

seharusnya kita tau adab berbudi bahasa kerana itu amalan bangsa kita..

jaws pun tak hingin..

penjejak maya said...

w/salam abd razak,

sempena bulan yang mulia ini banyakkan bersabar jua..

penjejak maya said...

sz m.s.s,

bila dah lama dok luar semangat kecintaan terhadap negara sendiri pun dah ilang dan orang macam ni biasa jadi petualang negara..

penjejak maya said...

w/salam zulkbo,

mudah-mudahan kita mendapat limpahan rahmat-Nya..

petualang negara tu dah remove pun klip video tu..

al-lavendari said...

salam.

harap2 dia dikenakan tindakan sewajarnya kerana menimbulkan kemarahan orang ramai tanpa sebarang provokasi.

anyss said...

Salam,
Ada baiknya bawa dia ikut misi keamanan di GAZA ;)

relevan said...

Hantar ke pulau..

Tirana said...

Kenakan ISA keatasnya... Orang macam ni la yang kena ditahan bawah ISA kan?

MasZuber said...

salam,
ada baiknya tangkap n hukum dia untuk buat kerja kebajikan wajib selama setahun..

nways satu hari nanti bila dia dah tua, dia akan tgk balik kt clips youtube nie n sedar bertapa "bijaknya" dia dulu satu ketika dulu...

cemomoi said...

hantar balik ke taiwan jadi warganegara sana

penjejak maya said...

cemomoi,

lepas tu biar dia bikin kecoh kat Taiwan pula..

penjejak maya said...

w/salam maszuber,

orang camni kerja-kerja kebajikan rasanya tak dapat sedarkan diri dia pun kalau kerja-kerja berat tu mungkin juga la..

ana said...

dgr kata dh dipanggil oleh polis utk bg keterangan...harap2 ada tindakan. klu biar mcm tu je, takut ada video klip ke 3 pulak dr dia...

penjejak maya said...

tirana,

elok sangat tu malam semalam dia dah ke balai bagi keterangan..

meloyakan bila dia cakap sokong konsep 1 malaysia pastu ada yang menyokongnya pulak..

penjejak maya said...

ana,

benar dengarnya dekat 3 jam memberi keterangan elok sabitkan dia atas akta hasutan..

penjejak maya said...

relevan,

elok hantar ke pulau tak berpenghuni..

penjejak maya said...

w/salam anyss,

sebelum tu hantar dia pergi Kem PLKN lepas tu Kem Bina Negara dan kalau tak berubah hantar ke Kem Tahanan je..

penjejak maya said...

w/salam al-lavendari,

dalam keterangan kepada pemberita langsung rasa tak bersalah dan orang macam inilah petualang yang merosakkan keharmonian negara..

sahromnasrudin said...

salam..aku cume nak negara kita aman sentosa jerk huhuhuhuh

ahmad humairi said...

salam,


anak durhaka namanya...sumpah dia jadi batu..

akuanakpahang said...

Humban kedalam jel aje... base tak tau dek untung.

azmnor said...

memang kurang ajar dan patut di lucutkan warganegara dan halau jer dari sini...

sweetie2010.blogspot said...

Salam Penjejak maya,

Memang patutlah dia ni dikenakan hukuman.Tak perlulah dimaafkan lagi.Dah melampau dan terlampau.

Daya said...

Orang tak tahu sejarah akan mengulangi sejarah itu...

nie kes tak tahu sejarah laa nie

mamarempit said...

suh dia gi palestin 3 ari cukup....baru dia sedar....bumi mana dia berpijak..

cheqna said...

kalaulah membunuh tu bukan dosa agak2 ape jadi ngan budak ni ye???

fiddeOmar said...

budak tuh attention seeker! patutnye kene rawat mental dia dulu
p/s: byk org gila sekarang, perasan tak?

Rozali said...

Salam Ramadhan PM

moga zuriat kita tiada yg seumpamanya

Wassalam

Werdah said...

Salam Penjejak Maya.

Tak terkata, belum matang lagi kut.

Nor_Emylin said...

tak tahu nak komen apa ...namun yang penting, dia ni patut diBuang Negara...menyampah plak tengokNya..saje nak tarik perhatian...!

Pn Kartini said...

salam..

sama dgn my dear sis..kak werdah,
pemikiran blm matang!
begitulah tindak tanduknya...:(

penjejak maya said...

w/salam pn kartini,

dia tu dah 27 tahun bagi saya dia bukan tak matang tapi fikiran sempit..

penjejak maya said...

nor_emylin,

nengok muka dia dalam berita bernama pagi ni geram betul sebab dia tak rasa tindakan dia salah..

penjejak maya said...

w/salam werdah,

tak matang ke atau otak dia letak kat kepala lutut hehe..

penjejak maya said...

w/salam rozali,

mudah-mudahan biar la sorang ni je yang berpemikiran gitu..

penjejak maya said...

fiddeomar,

rasanya betul juga dia nak dapatkan perhatian tu mungkin juga kurang kasih sayang hehe..

penjejak maya said...

cheqna,

budak ni jadi hampeh masyarakat..

penjejak maya said...

mamarempit,

orang camtu tak layak pun untuk ke sana..

penjejak maya said...

daya,

itu la dia time sejarah dulu ponteng lepas tu kalau ada pun tido dalam kelas..

bila dah besa ni jadi la dia tu buta sejarah..

penjejak maya said...

sweetie2010.blogspot,

dia ni bongkak cara dia cakap dengan pemberita pun melambangkan kedunguan yang melampau..

penjejak maya said...

azmnor,

memang itu hukuman yang layak bagi dia..

penjejak maya said...

akuanakpahang,

elok je ikat dia kat pokok lepas tu bagi kerengge gigit hehe..

penjejak maya said...

w/salam ahmad humairi,

yang tu rakyat durhaka elok sumpah jadi selipar jepun je..

penjejak maya said...

w/salam sahromnasrudin,

benar setiap orang inginkan kedamaian bersama suasana hidup yang muhibah..

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

dari dulu pihak berwajip lembut sangat..cuba orang melayu yang buat sampai usa terdengar

ustaz eds said...

salam PM
susah kita nak cakap tentang budak seekor ni...Teman pun heran, nape bimbang sangat pihak berkuasa nak ambik tindakan pada malaon ni...

LiNda said...

ekeeleh..
dulu buat salah
mintak maaf terus org lupakan
now, buat lagi
sbb dia rasa 'kebal' .

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Salam;

apalah nak jadi dengan dia ni..

ikan emas said...

rasa nak benamkan saja dia ni ke laut taiwan..

lagi satu..ada juga org sini dan orang kita yg melalut jg kes Pengetua sekolah tuu..tak tau ujung pangkal terus timbulkan isu..mereka ni pun patut kena diambil tindakan kerana menimbulkan kekeliruan

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

PM

sis, pun hairan dia jenis yang tak serik-serik....sis kalau dapat dia..nak ikat kat atas KLCC..bubuh kerengga.............

geram nie

Werdah said...

Salam Penjejak Maya.

Sekali jengah.. kak terbaca tentang perkara ni di sini.. boleh difikirkan kembali.. http://amenotipusitusanasini.blogspot.com/2010/09/kejadian-sebenar-isu-pengetua-siti.html

penjejak maya said...

w/salam werdah,

terima kasih atas maklumat itu dah baca pun. cuma artikel itu pun agak berat sebelah sebab ada berbaur politik di situ..

Saya sokong dikenakan tindakan ke atas pengetua itu kerana tak wajar dia berkata demikian kalau benar apa yang dikata. Kerana menyalahi peraturan penjawat awam dan sebagai pengetua dia melanggar etika sebagai guru..

Tak salah pun kalau Namewee itu nak respons. Tapi biarlah gunakan cara yang sesuai. Mengapa gunakan f**k, dan mencela pengetua dan melibatkan KPM pula. Tentang puasa tu namewee tu refer kes di tpt lain. Entri saya ni membincangkan perilaku moral namewee yg tak senonoh tu..

p/s: cuma tak best isu ini telah dipolitikkan..

penjejak maya said...

siti ruhayu ab rahman,

letak sama ulat bulu biar dia kegatalan hehe..

penjejak maya said...

ikan emas,

benamkan je kat kolam ikan emas tu hehe..

memang betul sebab ada ramai orang "tak sekolah" yang sebenarnya isu itu boleh selesai tak perlu digembar-gemburkan dan dipolitikkan..

penjejak maya said...

w/salam a.z.r.i.n.a. 03.07,

itupun ada orang kita bela juga tanpa memikirkan moral perilaku dia itu..

p/s: cikgu pendidikan moral namewee tu mesti kecewa sekarang ini..

penjejak maya said...

linda,

masa tu dia permainkan lambang negara dan kini memaki dan mencarut pula..

kalau tak amik tindakan nanti ramai pula follower dia ni..

penjejak maya said...

w/salam ustaz eds,

kita biarkan la pihak berkuasa menyiasat dan mensabitkan kesalahannya..

sebabnya dia rasa betul kalau tiada tindakan dia buat lagi mungkin lagi tak senonoh..

penjejak maya said...

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o,

saya memang perasan dari dulu kalau kes melibatkan org melayu tindakan drastik diambil kerana parti bukan melayu sama ada kerajaan atau pembangkang sama2 bersatu dia punya bising macam tongkang pecah..

Kunang-Kunang said...

Salam Penjejak Maya,

Saya tak tengok youtube dia. Sakit hati.

DDrfauziah said...

Aslmkm.
Kita pulak mempertingkatkan usaha menunjukkan tauladan & contoh yang terbaik, sesuai Sunnah Rasulullah SAW.

DDrfauziah said...

:) Lupa pulak ... terima kasih kerana follow Kak G ya. Kak G ikut tradisi dengan follow balik.

ckLah@xiiinam said...

Asslamualaikum...
ckLah datang untuk mengucapkan selamat hari raya, maaf zahir batin...

Terimalah kad ucapan maya di blog ckLah...


Jumpa lagi selepas Ramadhan melabuhkan tirai.

InsyaAllah.

maiyah said...

maleh nak layan org camni

Live. Love. Laugh. said...

apa kata, buang aje kerakyatan dia tu. tak guna satu sen pun pada malaysia. buat petisyen utk melucutkan hak rakyat dia...

antinamawee.

Fakeh said...

Cubalah google tajuk BANGSA MELAYU MENGIKUT ULAMA AHLU SUNNAH WAL JAMAAH, maka akan fahamlah kita tentang hakikat bangsa ini. Dan cubalah google pula tajuk-tajuk berikut agar kita kenal musuh dalam selimut yang mencari peluang dan ruang untuk mengkhianati bangsa ini, iaitu:-

(a) http://www.mediafire.com/?ne2dmyeinzo
(b) Jaringan Wahabbi Sdn Bhd
(c) Jom Kenali Dr Maza & Co
(d) Ahlul Bait Yang Dicerca
(e) Tok Ayah Zid Kedai Lalat
(f) Kuasa Tiang Kepada Cita-cita
(g) 40 Mutiara Hikmat Serambi Mekah

FAKEH KHALIFAH SAKA

ijad said...

sudah menjadi lumrah..manusia sering bergaduh..

MaizaC'Joe said...

jangan bagi dia pijak bumi bertuah ini.. kurang ajar!! lucutkan saja taraf kewarganegaraan. Sepatutnya dari mula lagi tindakan tegas perlu di ambil sebab manusia mcm dia sangat sukar nak berubah...

tak mengaku dia rakyat Malaysia bumi bertuah ini...!

penjejak maya said...

maiza c'joe,

mudah-mudahan tindakan keras dikenakan terhadapnya biar dia sedar pepatah di mana bumi dipijak di situ langit patut dijunjung..

penjejak maya said...

ijad,

alangkah baik jika semuanya aman kan..

penjejak maya said...

fakeh,

terima kasih atas info yang anda berikan ada masa nanti saya akan baca artikel berkenaan..

penjejak maya said...

life.love.laugh,

memang itu yang diharapkan untuk orang yang ingin mencetuskan api permusuhan sesama kaum..

penjejak maya said...

maiyah,

yela buang masa je hehe..

penjejak maya said...

w/salam cklah@xiiinam,

dah ambil pun terima kasih..

penjejak maya said...

ddrfauziah,

terima kasih kerana berkunjung balas..:)

penjejak maya said...

w/salam ddrfauziah,

semoga amalan Rasulullah SAW menjadi ikutan kita..

penjejak maya said...

kunang-kunang,

memang sakit hati tapi dah takde pun kat youtube tu dia dah remove..

eelobor said...

walaupun ada segelintir yang mempertahankan tindakan budak mental nie, tapi aku tgk semua itu atas kepentingan (antaranya politik). bagi aku budak nie memang ada gangguan mental & harus di rawat & cegah sebelum parah merebaknya virus2 cacatnya kepada orang lain

penjejak maya said...

eelobor,

benar isu ini telah dipolitikkan kerana sepatutnya kita melihat dari sudut moral tindakannya itu..

setuju budak ini memang sakit dan tindakan perlu dikenakan untuk mengubatinya kalau tak pun asingkan dia ni daripada menjangkit orang lain..

azmiroy said...

sesiapa saja yang mengugat perpaduan kaum di malaysia harus ditangani dengan segera sebelum menjagi kudis

penjejak maya said...

azmiroy,

setuju dengan pandangan saudara sesiapa yang cuba menganggu gugat perpaduan perlu dibanteras segera sebab dari kudis tu boleh jadi barah nanti..