Friday, June 25, 2010

Jabulani..

bola rasmi Piala Dunia


Jangan salahkan aku pula

Andai tak dapat masukkan gol

Bola itukan bulat

Usahalah sendiri itulah tak tau menari dikatakan..

Lantai jongkang-jongket

Akibatnya diri sendiri yang malu

Nanti lepas Piala Dunia

Ingatan korang pada aku pun berakhir sudah


ulasan: kata hati sebiji bola hehe..

22 comments:

akuanakpahang said...

B-Berkejaran
O-Orang
L-Lari
A-Angkaranya

Afida Anuar said...

Salam penjejak maya..

B-Buat
O-Orang
L-Lupa
A-Allah...

Betui gak kan?

ahmad humairi said...

salam,

Jabulani sukar diduga. Ditendang kuat melayang melepasi palang..kena tendang perlahan sket macan Korea Selatan baru boleh gol...berada pada altitud tinggi...jabulani jadik macam tu....kata deme (saintifik jugak)

Abd Razak said...

Salam..

B-Barisan
O-Orang
L-Lalai
A-Alpa

:)

zulkbo said...

salam
kesian
si JABULANI
asyik kena salahkan jer
he he..

kak Erna said...

belum lagi piala dunia tu bermula..akak dah kena beli sebiji bola..walaupun yang murah aje..asal rupanya sama..anak2..

Rozali said...

Assalamualaikum Penjejak Maya

makan=bola
minum=bola
tidur=bola
n3 pun bola
he he

Wassalam

sahromnasrudin said...

org jambu mmg mcm tue..byk org dengki..kacak la katakan huhuhuh..
p/s : gaya entri anda kali ini seakan gaya Ikan Emas..adik beradik ka???

ikan emas said...

poneng den ..

penjejak maya said...

ikan emas,

gi makan obat..

penjejak maya said...

sahromnasrudin,

sedara seagama je..

penjejak maya said...

w/salam rozali,

jangan masa solat pun teringat bola sudahlah hehe..

penjejak maya said...

kak erna,

ikut musim sekarang musim bola bebudak pakat main bola..

musim badminton dorang mintak reket pula..

tapi eloklah bebudak tu aktif bersukan..

penjejak maya said...

w/salam zulkbo,

itulah saya cuba menyelami hati perasaan encik jabulani tu hehe..

penjejak maya said...

w/salam abd razak,

benar jangan sampai lalai akan kewajipan..

penjejak maya said...

w/salam ahmad humairi,

sebenarnya setiap team telah diberi masa berbulan menguji jabulani masa tu tak komplen pula tetiba sekarang sibuk komplen bikin hangin je encik jabulani tu hehe..

penjejak maya said...

w/salam afida anuar,

betui3X..

penjejak maya said...

akuanakpahang,

bola tu sebiji yang mengejarnya ramai bagilah setiap seorang sebiji tak payah berebut lagi hehe..

melatidaisy said...

salam,

kadang2 berebut stesen tv dgn adik2 sbb bola..3 lawan 1 mane nk menang..mengalah je la :)

Cik Amy Sensei said...

salam..

alahai..rata-rata bicara bola sana sini...tapi saya ni jenis yang tak suka tengok bola..aduyaii..camno tu??
mesti penjejakmaya ni suke tgk bola gakk ekkk...hehehhee

p/s: terima kasih..

penjejak maya said...

w/salam cik amy sensei,

suka juga nengok bola ni tapi semua bentuknya sama bulat je kan hehe..

penjejak maya said...

w/salam melatidaisy,

kena beli satu lagi tv tu..