Thursday, July 1, 2010

Kesepian ini..

indah nian ciptaan Ilahi


Kesepian ini..
membingkis nota silam
yang menghujani sejuta rasa

Kesepian ini..
mengajar erti hidup
yang pasrah pada-Mu jua

Kesepian ini..
menumpulkan idea
untuk kutulis entri blogku ini.


ulasan: sepi itu indah pada tempatnya...


36 comments:

sahromnasrudin said...

kesepian ini,
jika tidak diurus dengan baik..
membuat kita mudah berkhayal..
pada sebuah fatamorgana..
ke alam yang tak pasti..
sehingga mengabaikan tanggungjawab diri..

akuanakpahang said...

Best !! sesekali layan puisi sepi macam nie.

Rozali said...

Assalamualaikum Penjejak Maya

sepi yg membawa menafaat hendaknya

Wassalam

melatidaisy said...

salam,

sepi adalah ruang bahasa hati

Abd Razak said...

Salam..

Sepi itu indah..

kak Erna said...

penjejak maya..cantik pic.tu..dan benar sekali..sepi itu indah..tapi nak kena juga dengan tempatnya...baru terasa keindahannya...

Afida Anuar said...

Wahhh puitis!

kesepian ini mengundang sunyi,
di malam hari masih sendiri,
di balik rindu aku menanti,
kasih suci kan menghuni hati...

mengapa sukar membuang sepi.
Bagai dirantai sejuta impi,
resah di hati tiada siapa mengerti
kepadaMu akhirnya aku kembali..

Kuatkan aku Yang Maha Mengasihi..
Lenyapkan sepi dan sunyi agar aku bangkit sendiri..
KepadaMu jua dihambur segala rasa hati.
Kerana di situ ku temui ketenangan abadi..


;)

al-lavendari said...

entahlah .. patutnya bila kesepian banyak idea datang !

ye lah lain orang lain caranya mereka dapat ilham kan !

penjejak maya said...

al-lavendari,

sepi dapat menukilkan ilham jua..

penjejak maya said...

afida anuar,

di sebalik kesepian itu
ada rindu yang bertamu..


p/s: org IT pun puitis juga hehe..

penjejak maya said...

kak erna,

keindahan sepi tertakluk pada keindahan hati jua..

penjejak maya said...

w/salam abg razak,

seindah rasa yang membenih jiwa..

penjejak maya said...

w/salam melatidaisy,

sepi mengajar erti rindu jua..

penjejak maya said...

w/salam rozali,

sepi jua memberikan konsenterasi munajat buat yang Esa..

penjejak maya said...

akuanakpahang,

sepiku terisi dengan kehadiranmu..

penjejak maya said...

sahromnasrudin,

sepi perlu ditangani sebaiknya justeru usah lemas dalam kesepian..

endiem said...

sunyi dan sepi..jangan menyepi

piewahid said...

"sepi itu indah pada tempatnya..."

stuju! he3

zulkbo said...

salam sahabat..
hidup ada pasang surutnya
adakala sihat..adakala sakit
idea...!adakala bercambah..
adakala kering..sabo la yek?
besok2 ada la tu...

ahmad humairi said...

sepi..
senyap...
sunyi...
bisu..
kaku..
kelu...

melayan ilham.

penjejak maya said...

ahmad humairi,

sepi itu sinonim perasaan diri..

penjejak maya said...

w/salam zulkbo,

moga blog ini tak sepi jua..

penjejak maya said...

piewahid,

dan juga pada hatinya..

penjejak maya said...

endiem,

kesepian boleh menyebabkan menyepi..

Anif® said...

Alhamdulillah, sampai juga Saya ke sini :D Terima kasih atas kunjungan ke blog Saya.

Nampaknya blog ini tidaklah sepi daripada komen pengunjung!

DrSam said...

salam singgah. kekadang terfikir...mana mungkin kita sepi walaupun menyepi. lebih lagi dizaman ini. kita senantiasa berteman...tiupan angin, kicauan burung...paling tidakpun rakan-rakan bloggers di alam maya :)

ainnoraini said...

terima kasih penjejak maya sudi follow blog saye...
salam kenal dari saye...

Kak Nora said...

Sunyi sepi...jangan pandang belakang!!

ckLah said...

Rakan2 bloger boleh hilangkan kesepian.

MaizaC'Joe said...

Salam

kesepian ini ya...
kadang sepi itu indah..
kadang juga resah..
kadang buat hati gundah..
kadang buat hati menyalah..
ahh.. susah!! :)

penjejak maya said...

w/salam maiza cjoe,

sepi itu mencengkam jiwa..

penjejak maya said...

cklah,

penawar kesepian ye..

penjejak maya said...

kak nora,

tinggalkan yang belakang pandang yang di depan mata..

penjejak maya said...

w/salam ainnoraini,

salam ukhuwwah jua..

penjejak maya said...

w/salam drsam,

sepi di hati siapakan tau..

penjejak maya said...

anif,

terima kasih sudi berkunjung ke sini moga terjalin ukhuwwah antara kita..