Tuesday, May 18, 2010

lawak dalam kuliah

sekadar hiasan sahaja

"Haa kamu yang berdiri di belakang tu," tegur pensyarah

"Cuba sebutkan individu yang terlibat dalam Perjanjian XY?"

"Maaf, saya tidak tahu..encik"

"Apa? tidak tahu? Baiklah, kalau begitu sebutkan saja tahun berapa perjanjian itu dimeterai?"

"Maaf, yang itu pun saya tak tahuu, encik.."

"Tidak tahu sama sekali? Ishh maklumat itu sudah saya sampaikan untuk dibaca minggu lalu. Jadi untuk apa kamu datang ke sini kalau tidak tahu?"

"Mahu memeriksa kabel lampu ini, encik.. Saya ni petugas TNB"...


p/s: tahniah untuk pensyarah, guru dan semua warga Kementerian Pelajaran atas insentif yang diberikan.


34 comments:

zulkbo said...

salam ..
ka ka ka..
memang kelaka
nape boleh sampai ke situ
pulak mamat nie..he he

Abd Razak said...

Salam..

Patutlah tak tahu..:)

Afida Anuar said...

mcm pernah dengar je lawak ni, tapi versi lain..hehe

penjejak maya said...

afida anuar,

memang pun agaknya..

penjejak maya said...

w/salam abd razak,

begitu jua dalam pekerjaan kita jangan main terjah saja ketelitian itu penting..

penjejak maya said...

w/salam zulkbo,

tak boleh nak bayang apa perasaannya selepas itu..

sahromnasrudin said...

selalunua versi nie dia salah amsuk kelas..kali ini petugas TNB la plak...huhuhu
p/s: sib bek bukan makcik cleaner huhuhuh

ahmad humairi said...

dahsyat sungguh!
pensyarah x kenal pelajarnya...
gah, gah, gah.....(gelak moden)

penjejak maya said...

ahmad humairi,

kekadang kat U tu ada course pelajarnya melaut ramai pasal tu boleh tak kenal..

penjejak maya said...

sahromnasrudin,

yang tu versi kat sekolah yang ni kat universiti..

kena pulak makcik cleaner tu pekerja indonesia hehe

nd.artcreative said...

cerita lawak yg ringkas tapi byk memberi pengajaran....

ikan emas said...

hehehe...


den suko !!

penjejak maya said...

ikan emas,

bagus la kalau dah suko tuu..

penjejak maya said...

nd.artcreative,

iktibarnya mungkin nak buat sesuatu tu kena teliti betul2 jangan main terjah je..

nza said...

hi.hi.hi....kelakar. nasib baik bkn tukang sapu...kn haru kena sapu.

al-lavendari said...

ramainya murid cikgu tu, sampai tak kenal siapa dia mamat tu !

maiyah said...

hehehe.. nak sorok muka kat mana le tu..

penjejak maya said...

maiyah,

sorok dalam baju..

penjejak maya said...

al-lavendari,

kalau kat sekolah ok lagi kenal sebab pakai uniform..

penjejak maya said...

nza,

kalau tukang sapu kena hambat nanti dengan penyapu..

Acik said...

Salam..
Keterlaluan pensyarah tu.. tak kenal student sendiri.
Penanda aras utk dpt imbuhan tu terlalu tinggi utk sekolah2 diluar bandar...takut ada diskriminasi pula nanti.

melatidaisy said...

salam,

hehe..mesti cuak pekerja TNB tu.. tapi yg malunye lecturer tu laa..

pengajarannye..jgn main terjah je :)

Kak Nora said...

ha, ha, ha....Action benau pensyarah tu!

penjejak maya said...

kak nora,

kadang-kadang ada pensyarah nak menunjuk apa lagi kalau di depannya pelajar itu jauh lebih muda..

penjejak maya said...

melatidaisy,

mesti lain kali pekerja TNB tu serik nak periksa masa ada kuliah pensyarah tu pula malu tak terkira..

penjejak maya said...

w/salam acik,

kalau kat u ni pensyarah selalu tak kenal student apatah lagi kalau coursenya banyak yang ambil..

yang tu kena nengok lah pelaksanaannya nanti..

LiNda said...

Salam ,

hehehe

ada-ada saja kelas cikgu nie ..

shameel Iskandar said...

hahaha. kelaka betul. Tapi, heran jugak macam mana pekerja TNB tu boleh masuk blik kuliah time kuliah diadakan.

al-mankaraqi said...

Salam ziarah!

terima kasih ziarah dan komen blog koi.

penjejak maya said...

w/salam al-mankaraqi,

sama-sama..

penjejak maya said...

shameel iskandar,

kes emergency tuu..

penjejak maya said...

w/salam linda,

saja-saja kita adakan..

piewahid said...

hahahaha....
bersemangat benor ya, sampai xprasan keliling! :)

penjejak maya said...

piewahid,

dah cikgu dapat macam-macam insentif terlebih semangat gamaknya..