Friday, May 21, 2010

lawak psikotik


psikotik

Pintu bilik tiba-tiba dibuka dengan kuat dan mengejutkan sepasang suami isteri yang sedang tidur nyenyak. Seorang lelaki psikotik dengan wajah yang garang mengacukan senjata tajam ke arah si isteri...

Psikotik : Sebelum kamu mati aku bunuh, sebutkan namamu!

Isteri: Na...nama sa...saya ...Aisyah...

Psikotik : Aisyah? nampaknya sama dengan nama ibu aku. Aku tidak boleh membunuhmu.

Lalu dia mendekati si suami dan sambil mengacukan senjatanya dia berkata,

Psikotik : Sebutkan namamu. Aku mesti tahu nama setiap orang yang menjadi korbanku.

Suami : Namaku Iwan... tapi... semua orang memanggilku Aisyah


ulasan: manusia psikotik ini cukup bahaya kerana apabila sudah berhalusinasi itu boleh membawa kepada tindakan membunuh.


32 comments:

nza said...

hi.hi.hi....kelakar la pulak sang suami nk slamatkan diri....

Afida Anuar said...

Aduhaiii, dah senyum sorang2 dah baca cerita ni...

Terima kasih...kerana buat saya tersenyum;)

sahromnasrudin said...

nie lebih kurang sawan la ye..klu kne, dia tak kenal siapa diri dia kan huhuhuh

ahmad humairi said...

gah, gah, gah...pastu dia bunuh tak Iwan??? kensel?

ikan emas said...

lega aaa pepagi ni.

lepas ni nak tukar nama ke Aisyah lak pulak!

penjejak maya said...

ikan emas,

sedap nama aisyah tu..

penjejak maya said...

ahmad humairi,

tak jadi yg psikotik tu pun bunuh diri pasal kecewa sgt hehe..

zue said...

kahkahkah lawak2..'Psikotik' yg terang2 benggap.

penjejak maya said...

sahromnasrudin,

sebenarnya ada terjadi kes ini dalam masyarakat kita misalnya kejadian membunuh anggota keluarga sendiri. nauzubillah..

penjejak maya said...

afida anuar,

senyum tu sedekah..

penjejak maya said...

nza,

yang penting selamat..

penjejak maya said...

zue,

golongan ini perlu mendapatkan rawatan..

akuanakpahang said...

Hehehe dalam kelakor pun ada takut juga kalau jadi cam nei..huhuhu..

relevan said...

Heh heh..sempoi ..tentu ternganga si Psikotik itu..

zulkbo said...

salam ziarah hari jumaat..
penghulu segala hari..
moga kita mendapat hikmahnya
dan di kurniakan kesihatan
yang baik..

penjejak maya said...

w/salam zulkbo,

alhamdulillah kita dipanjangkan umur lagi..

penjejak maya said...

relevan,

lagi bertambah la psikotiknya tu..

penjejak maya said...

akuanakpahang,

memang betul saya agak fobia kalau nampak orang kurang siuman berkeliaran di sini bimbang juga..

kak Erna said...

penjejakmaya..manusia bolih jadi apa saje kan..janji selamat..

Acik said...

lain kali kalau jumpa pesakit psikotik yg mcm tu, cepat2 la mengaku 'aisyah'...hi..hi..hi

penjejak maya said...

acik,

tu pun kalau nama mak dia sama..

penjejak maya said...

kak erna,

untuk melepaskan diri kita capable buat apa sahaja..

maiyah said...

hahaha.. bila nywa dihujung tanduk..

al-lavendari said...

nasib baik sama dengan nama mak dia !

melatidaisy said...

salam,

nasib baik si isteri tu name aisyah,
n nasib baik si suami tu bijak..
selamat =)

Pn Kartini said...

janji leh selamatkan diri..kan..
aduhaii..:)

penjejak maya said...

pn kartini,

asalkan selamat nyawa tu penting..

penjejak maya said...

w/salam melatidaisy,

semestinya kita kena tenang ketika dalam keadaan mana sekalipun..

penjejak maya said...

al-lavendari,

hidup ni penuh dengan nasib..

penjejak maya said...

maiyah,

kalau di hujung tanduk tu biasanya dah tak tenang dah..

qaseh said...

boleh pulak mcm tu....nak bunuh pun kena sebut nama dul....

penjejak maya said...

qaseh,

sudah nama pun psikotik hehe..