Monday, May 31, 2010

meluat...

cukup-cukuplah dulu tu

Seminggu dua ini meluat dengan kemelut antara kaum ini. Persis filem-filemnya yang penuh api dendam kesumat. Ada kalangan pemimpin yang dianggap 'kawan' pun sudah boleh menggigit kawan sendiri. Tak lama dahulu ada pertubuhan haram kaum ini. Membuat tuntutan yang bukan-bukan. Mencanangkan mereka ditindas, rumah ibadat dirobohkan dan berlaku 'penghapusan etnik'. Mudah sangat pemimpin bermulut longkang itu berhujah. Malangnya, atas nama politik ada jua kalangan bangsaku yang turut menyokong. Bercakap tu biarlah berlandaskan fakta. Jangan sampai melukakan hati pihak lain. Meskipun begitu, tidak adil menuduh keseluruhannya pun begitu. Mungkin ada juga yang boleh jadi sebaik kawan. Cuma, sepanjang berurusan dengan kaum ini pun belum lagi saya berjumpa dengan seorang pun yang benar-benar ikhlas. Malas sebenarnya nak ambil tahu cuma sepatutnya kena berterima kasih dengan apa yang ada. Sebaiknya jangan buat malu kaum sendiri.

ulasan : berpegang pada prinsip di mana bumi dipijak di situ patutnya langit dijunjung..


14 comments:

Rozali said...

Assalamualaikum Penjejak Maya

adakah kita tersilap pilih pemimpin

kita ada Al Quran dan Hadish
sebagai garis panduan untuk memilih pemimmpin, pemimpin dunia dan akhirat

Wassalam

zulkbo said...

salam..
gambar kat mana ni
sahabat??

penjejak maya said...

w/salam zulkbo,

gambar rusuhan kat KL tak lama dulu..

penjejak maya said...

w/salam rozali,

benar pemimpin tetap disoal nanti..

sahromnasrudin said...

diorang nie memang mulut longkang..sib bek aku tak pernah berurusan dengan orang nie..klu tak, mau letak jawatan dibuatnya huhuhuhu

Abu Aiman said...

orang yang tak kenang dek untung...

ikan emas said...

ular yg sedang menyusur ingin membelit-belit..

lidah yang bercabang menadah mana yg jatuh

lalang yg terliuk kiri ,kanan..

penjejak maya said...

ikan emas,

tu jenis spesies putar alam ngalahkan ular tu..

penjejak maya said...

abu aiman,

diberi betis nak paha pula..

penjejak maya said...

sahromnasrudin,

mulut longkang hati pun banyak busuk..

Abd Razak said...

Salam..

Kata kawan kalau jumpa ular dan dia ni, baik bunuh dia dulu baru bunuh ular..

Tempat saya tak ada terlalu sikit dia ni..sukar nak jumpa

relevan said...

Pesta asap ke tu..ada banyak asap ni..bahaya bahaya..!

penjejak maya said...

relevan,

macam asap sembur nyamuk tu pun ada..

penjejak maya said...

w/salam abd razak,

tu pesanan orang lama yang kadang-kadang tu terfikir mengapa pesanan tu berbunyi begitu..