Sunday, May 30, 2010

lawak nyonya tua..

nyonya tua sebagai hiasan gambar

Mamat sedang mencari parking kosong dengan tiba-tiba didatangi oleh seorang nyonya tua lebih separuh abad umurnya.

" Aloo incik ah, mau tanya sikit ah.. itu Chimpeng mana ah...?

"Apa?" Mamat keliru.

"Chimpeng, Chimpeng .. saya sulah tanya itu guard ah... dia cakap sini ada satu Chimpeng..."

"Sori lah nyonya... Saya tak taulah...

"Apa tempat itu Chimpeng?"

"Aiyah... itu Chimpeng balu punya... saya mau pigi angkat itu wang laa..."

"Saya tak tau la nyonya.. Itu serupa kedai ka apa? Along ka?"

"Chimpeng bukan kedai ma.. lu itu pun tak tau ka? Itu Chimpeng macam itu Maypeng, Public Peng.. itu balu punya Peng..."

"Adoi...apa punya nyonya, bikin aku pening je, cari CIMB Bank sebenarnya...!! rungut Mamat dalam hati.


ulasan : ada pengalaman dulu jumpa nyonya tua tapi sepatah bahasa Melayu pun tak reti ...

26 comments:

en_me said...

nyonya tua mai dari tanah besar lohhh.. ohoho

Acik said...

Nasib baik cari chimpeng.. kalau cari Chin Peng lagi haru..

Abd Razak said...

Salam..

Pada mulanya fikir cari Chin Peng..aduhai rupanya bank

endiem said...

dia beri tahu , dia tu balu Chin Peng kot..

kak Erna said...

salam PM..memang lawak..tapi ada juga pengajaranya..ibu bapa kita yang dah tua..jangan la kita biarkan pi mana2 sendiri..temanilah..kan....

NICK IRFAN said...

hahahahha adoi mmg cina ckp kdg2 susah nk phm sikit.. ape2pun lawak la cte ni! tahniah bro! hahaha

penjejak maya said...

nick irfan,

kalau yang pandai cakap macam tu pun kira ok juga ada sesetengah tempat macam kat Penang tu sepatah haram pun x reti BM..

penjejak maya said...

w/salam kak erna,

dengar ceritanya nyonya tua tu memang biasa berdikari hehe..

penjejak maya said...

endiem,

chin peng tu hidup lagi sampai hari ini..

penjejak maya said...

w/salam abd razak,

chin peng takde pun kat malaysia dengar cerita dia duduk kat australia..

penjejak maya said...

en_me,

ya generasi yg tua-tua tu ada yg datang dari tanah besar..

penjejak maya said...

acik,

mungkin juga dia suku sakat chin peng..

ustaz eds said...

Salam PM,
Teman ingat dia tanya mana chin Peng...mana tau dia peminat chin Peng...he3

zulkbo said...

salam..
ka ka ka..
moh kita ke chimpeng
macam komunis jer bunyinya
he he he..

xiiinam said...

Nyonya nak gi simpang ke?


:)

Pn Kartini said...

Salam:)
aduhai...
mintak jauhhlah jumpa nyonya nii..
confirm pening kepala dibuatnya !:)

Kak Nora said...

Bagus juga nyonya ini boleh berbahasa Melayu walaupun pelat dan mengelirukan.

penjejak maya said...

kak nora,

bagus juga tu yang penting dia nak mencuba hehe..

penjejak maya said...

w/salam pn kartini,

tapi nyonya tu peramah orangnya..

penjejak maya said...

xiiinam,

nanti tolong la hantar ye..

penjejak maya said...

w/salam zulkbo,

mana la tau kot dia tu waris keturunan chin peng hehe..

penjejak maya said...

w/salam ustaz eds,

entah-entah rakan sekolah dia kot hehe..

ikan emas said...

lo..
gua ingt ito nyonya mau cali itu cipeng bapak komunis dolu punya olang maa..

..tak paa maa..
janji lu ingat sama mana negeli lu duduk ini jam maa..

lompat apek lompat !!

Afida Anuar said...

Saya serupa macam saudara abdul razak..ingat dia nak cari chin peng...hahaha..

cimb bank rupanya..alahaii..

penjejak maya said...

afida anuar,

sedara dia kot hehe..

penjejak maya said...

ikan emas,

ta tak la itu worang baik punya maa..